Monday, July 23, 2012

JANGAN PERKOSA- MALAYSIA TANAH AIR KU!!?


KALINGGA WARRIOR Sempat Baca Sebuah Artikal Tajuk APA ITU SATU MALAYSIA. So ingin berkongsi artikal ini dengan anda semua....
Ramai yang tahu tentang cinta. Ramai yang tahu menyebut perkataan cinta. Ramai yang tahu bagaimana ingin meluahkan kata-kata cinta. Cinta itu suci, mahal dan tinggi tarafnya. Sifat cinta itu sempurna. Jika tidak, cinta akan cacat. Itulah cinta sebenar cinta.
Dalam konteks cinta pula terdapat pelbgai jenis cinta - Cinta antara dua darjat, Cinta Monyet, Cinta Buta dan sebagainya. Namun ada satu jenis Cinta dimana penulis meniktirafkanya sebagai Cinta Eksklusif iaitu Cinta 1 Malaysia. 

Negara kita sudah lebih 5 dekad mengharungi kemerdekaan. Sebagaimana yang kita ketahui, negara kita terdiri daripada masyarakat yang majmuk dan pelbagai. Sebutkan sahajala daripada Melayu, Cina, India, Serani, Asli, Peranakkan, Bajau, Dayak dan seterusnya, kesemuanya adalah rakyat Malaysia. Salah satu resepi rahsia untuk membina satu negara aman, damai dan kukuh adalah - Perkahwinan Campur.

Perkahwinan Campur bukan lagi janggal dikalangan masyarakat Malaysia dewasa ini. Secara umumnya, masyarakat dapat menerima hakikat bahawa Perkahwinan Campur dapat memperkayakan budaya dalam masyarakat serta mengukuhkan hubungan antara kaum. Perkahwinan campur juga dapat meningkatkan populasi negara dan mempromosikan pembangunan ekonomi kebangsaan.

Gambar Hiasan
Selain itu, Perkahwinan campur juga akan membawa kepada penyebaran pemikiran terbuka dikalangan rakyat negara kita. Perkara ini juga berupaya untuk menyuntik nilai Patriotik yang tinggi dalam diri seseorang rakyat. 

Gambar Hiasan

Perkahwinan antara kaum patut dijadikan kesempatan memahami dan mempelajari nilai-nilai mulia yang dimiliki oleh setiap kaum bukan menghapuskan identiti kaum. Dengan itu, setiap kaum akan hormati dan cuba memahami kelebihan dan kekurangan yang dimiliki.

Gambar Hiasan



RENUNGKAN LAH...........




Nota : Artikel ini ditulis atas dasar keprihatinan terhadap Patriotisme dan Nasional. Ia tidak bertujuan untuk menyinggung mana-mana pihak, baik yang hidup mahupun yang sudah meninggal dunia

No comments:

Post a Comment

How to keep your employees respectful