Sunday, July 22, 2012

Teori RAHMAN Tamat? Rakyat Kuasa MUTLAK?

Menurut tokoh politik negara, Tan Sri Abdul Aziz Tapa, menjagkakan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) adalah pada tahun depan. "Pilihanraya kali ini tidak sesuai diadakan pada tahun ini, ia lebih baik diadakna pada tahun hadapan." ujar Abdul Aziz yang juga merupakan seorang veteran UMNO.

Tambah beliau, perkara ini bertujuan untuk membolehkan pihak BN "membeli masa" untuk memenagi hati rakyat dengan program-program transformasi yang giat dijalankan sejak kebelakangan ini. Selain itu, perkara ini juga membolehkan pihak BN memperkukuhkan jentera pilihan raya untuk mengarungi satu Pilihan Raya Umum yang terhebat disejarah negara kita.

Akan tetapi persoalanya, adakah pucuk kepimpinan YAB Perdana Menteri Datuk Seri Najib akan berupaya untuk memenangi hati dan kepercayaan rakyat? Dikala kepimpinan pembangkang giat menidakkan segala usaha beliau itu.

Selain itu, wujud pula satu trend baru dimana sesuatu parti politik atau pergerakkan politik memperagakan serta menunjuk-nunjukkan bilangan kekuatan pengikutnya dengan mengadakan siri-siri perhimpunan tertentu.  Perkara sebegini dijadikan satu landasan mudah untuk menunjukkan dasar kekuatan mereka kepada rakyat dengan harapan rakyat akan terpedaya dengan kekuatan bilangan pengikut mereka dan seterusnya akan menyokong mereka.

Dasarnya, pelbagai taktik baik ataupun kotor digunapakai oleh semua pihak untuk memenagi PRU-13 ini. Harapan penulis agar Rakyat tidak mudah percaya dan terpedaya dengan janji-janji manis dan sandiwara politik segilintir pihak yang menberi harapan tidak logik kepada anda. Penulis juga amat yakin bahawa Rakyat sudah cukup matang untuk membuat pertimbangan yang tepat.

Sumber:http://rantaihitam.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

How to keep your employees respectful