Saturday, July 7, 2012

BN PILIH KASIH VS JANJI DITEPATI ?

1Malaysia sewajarnya difahami dalam konteks integrasi kaum yang bersifat majmuk di Malaysia. “Kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak pernah sesekali melihat faktor kaum atau agama dalam menyalurkan bantuan kepada rakyat yang memerlukan.Dasar tidak pilih kasih BN itu membolehkan semua lapisan rakyat dibantu termasuk kepada kaum minoriti.

"Masyarakat Melayu, Cina, India dan pelbagai kaum di negara ini adalah semuanya rakyat Malaysia yang sama-sama membangunkan negara dan mereka berhak untuk menikmati pembangunan yang ada pada hari ini.


"Kerajaan BN akan terus memberikan bantuan kepada mereka agar sama-sama maju dan berdaya saing," kerajaan Pusat di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sentiasa berusaha melakukan pembaharuan bagi meningkatkan taraf hidup rakyat.

keadaan itu dapat dilihat apabila kehidupan semua kaum berkembang maju dan sekali gus dapat membebaskan negara daripada dasar penjajah yang sebelum ini meletakkan orang India tinggal di ladang, Melayu bertani di kampung dan orang Cina bekerja di lombong.

kehidupan masyarakat India di negara ini juga berubah apabila ramai daripada mereka kini bekerja dalam bidang profesional selain berjaya sebagai ahli perniagaan.

kerajaan telah membangunkan negara ini dengan melakukan pelbagai transformasi bagi membolehkan rakyat menikmati kehidupan lebih baik dan kerajaan BN juga sedang membawa negara ini menuju era negara maju menjelang 2020.

MALAYSIA dengan matlamat mencapai Negara Maju berpandukan Wawasan 2020 memerlukan satu pendekatan transformasi bagi mencapai cita-cita tersebut. Perlembagaan Negara dan Rukun Negara seharusnya menjadi landasan bagi mencapai cita-cita perpaduan.

No comments:

Post a Comment

How to keep your employees respectful