Sunday, January 20, 2013

PEMUDA MIC SELANGOR SEDIA UNTUK MENGHADAPI PRU-13

Jenerasi Pemuda perlu memberi Komitmen untuk membangunkan kebudayaan  dan adat istiadat  yang diikuti oleh nenek moyang kita dari dahulu lagi, kata Shanker Raj  selepas merasmikan Program Pesta Pongal 1 Malaysia yang dianjurkan oleh Persatuan Bulan Sabit Merah  Bahagian Klang. Di Malaysia Pongal diraikan sebagai Perayaan uniti  ini merupakan kebangaan semua masyarakat India kerana perayaan ini mempunyai  rekod  tersendiri  dalam negara kita.

Beliau juga berkata Perayaan Ponggal merupakan tunjang kepada Intergriti dan pembangunan Perpaduan, beliau merujuk  peserta  yang  berlainan agama turut menyertai  bagi menjayakan Program ini.  Pelbagai lapisan berlatarbelakangkan pelbagai kaum turut meraikan Pesta Ponggal  dengan Pakaian Tradisional masyarakat India. Ini membuktikan bahawa generasi Pemuda  melahirkan keharmanian kearah kehidupan yang sejahtera melibatkan semua lapisan masyarakat. 
Program perpaduan sebegini sudah pasti akan melahirkan dimensi baru dalam proses pembangunan negara kearah wawasan 2020. Namum sekumpulan manusia merosakkan keharmonian serta perdaduam negara yang kita miliki bagi kepentingan Politik mereka. Beliau juga memberi amaran keras supaya segala tindakan yang cuba merosakkan keamanan negara  perlu dihentikan.beliau menyatakan hasrat beliau dimana Program Pesta Ponggal ini harus dijalanan setiap tahun demi perpaduan negara. Kerana hanya Pemuda dapat melahirkan serta mengembangkan Tradisional yang agak unik dimiliki oleh kita, Kata Shanker.


LAMAN POLITIK
 
Selangor akan kembali ke pangkuan Pimpinan Barisan Nasional pada PRU 13 ini , Kata Shanker Raj
Beliau juga menyatakan Jentera Pilihan Raya Pemuda MIC Selangor bersiap sedia untukmengahadapi  PRU 13  yng akan berlangsung bila-bila saja masa kini. Beliau juga percaya Masyarakat India akan memberi mandat kepada YAB Perdana Menteri Kita, kerana beliau memberi penekanan serta fokus kepada masalah masyarakat India yang  terlepas pandang sekian lama.

No comments:

Post a Comment

How to keep your employees respectful