Wednesday, July 25, 2012

|PROPAGANDA| AGENDA UTAMA POLITIK PRU 13

Ketua Pemuda MIC Selangor Shanker Raj Ayanger hari ini menyatakan kecewaan  beliau ke atas orang-orang tertentu pada jenis semua propaganda  terhadap MIC dan Barisan Nasional (BN) khas kerajaan

Shanker berkata Najib telah memperkenalkan dasar yang menggalakkan ke arah masyarakat India dan membuat usaha-usaha yang nyata dan bermakna sepanjang tempoh perkhidmatan beliau untuk membuktikan keikhlasan dalam slogannya 'Nambikei' terhadap kaum India Malaysia. Pakatan Rakyat boleh mengatakan yang sama?

Beliau berkata Barisan telah membantu rakyat selama 56 tahun yang lalu manakala "Pakatan hanya mula sekarang untuk memikirkan cara-cara untuk membantu rakyat".
Adakah benar bahawa nasib kaum India Malaysia terletak di tangan Pakatan Rakyat?
Apa yang kami perlukan adalah suatu pelan yang menyeluruh yang meletakkan masyarakat ke dalam arus perdana pembangunan ekonomi dan kemajuan sosial, memperoleh kelebihan daya saing dan keupayaan untuk menghadapi cabaran masa kini dan masa depan menakutkan.

Parti-parti pembangkang hanya membuat janji-janji kosong tetapi tidak mempunyai sebarang agenda atau serius dalam menyelesaikan isu-isu yang dihadapi oleh masyarakat India

Oleh itu masyarakat India tidak akan dipengaruhi atau diperdayakan oleh mana-mana Pakatan Rakyat (PR) 's taktik, termasuk untuk memancing undi dalam pilihan raya umum, katanya

Di Selangor, selepas empat tahun berkuasa, kerajaan negeri hanya mampu untuk membina satu sekolah Tamil pada kos sebanyak RM4.7 juta dan juga telah disediakan oleh pemaju swasta di pulangan tuhan tahu apa. Walaupun dipuji bahawa mereka mengambil kepentingan dalam pendidikan India, ia adalah agak tidak masuk akal untuk mengatakan ia mengambil masa empat tahun untuk membina hanya satu sekolah.


Walaupun tanah di mana sekolah ini berdiri telah diberimilik oleh kerajaan negeri BN sebelumnya untuk SJKT Midlands. Pakatangovernment kini telah menjual tanah tersebut kepada i-City. Kenapa kerajaan negeri tidak mendedahkan butir-butir jualan dan perjanjian pembelian dengan I-City thepublic, pemilik tanah di mana sekolah ini telah dibina?

Satu lagi alegation oleh pembangkang menganggap India mempunyai kerakyatan - dengan kempen MyDaftar kerajaan kita hanya mempunyai 15.000 India yang datang kepada kami untuk bantuan. Jika terdapat 300.000, sebagai tuntutan PKR, maka di mana mereka? "

Parti-parti pembangkang hanya membuat janji-janji kosong tetapi tidak mempunyai sebarang agenda atau serius dalam menyelesaikan isu-isu yang dihadapi oleh masyarakat India

No comments:

Post a Comment

How to keep your employees respectful