Thursday, July 19, 2012

Najib Tidak Mau Sokongan Pekerja Awam?

Datuk Seri Najib Tun Razak meminta agar  pesara kerajaan hari ini tidak menyokong beliau membuta tuli tetapi perlu menganalisa pencapaian beliau melalui KPI yang telah dicapai, sambil menambah bahawa dia tidak mahu melayan pengampu kerana "Masa Emas Bodek PM " sekarang lebih.

Perdana Menteri menegaskan bahawa  pesara 
kerajaan tidak perlu takut  buat masa ini kerana mereka tidak lagi berkhidmat dengan kerajaan, dan dia tidak dapat menawarkan promosi atau memindahkan mereka ke jawatan yang berkuasa Tinggii.

Satu-satunya perkara yang dia boleh menawarkan kumpulan itu, Najib berkata, adalah pencen yang lebih tinggi.

"Jadi saya tidak mahu anda untuk menyokong saya semata-mata kerana anda mahu menyokong saya atau kerana saya Perdana Menteri supaya anda ingin meletakkan saya pada atas kepala.

"Jika anda berkata anda mahu 'bodek' PM, 'zaman bodek PM' telah berakhir," katanya bergemuruh kepada orang ramai lebih 1,000 pesara kerajaan pada majlis pelancaran 1 Malaysia Pesara Kerajaan Club (KUPEKMAS) di  Putra World Trade Centre di sini.

Najib berkata sokongan hanya perlu diberi jika pesara merasakan bahawa pentadbiran sekarang ini memerlukan sokongan dan rasa hormat.

"Bukan kerana apa-apa jua yang lain ... bukan kerana anda takut kepada PM. Anda tidak perlu takut, saya tidak boleh memindahkan anda sebarang ... anda tidak lagi perlu takut saya, tetapi anda menghormati saya dan itulah sebabnya mengapa anda menyokong saya, "katanya.

Terdapat anggaran 400,000 pesara kerajaan di negara ini dan perkhidmatan awam 1.4-juta.

The Malaysian Insider

No comments:

Post a Comment

How to keep your employees respectful