Monday, April 16, 2012

SOKONG MAHASISWA| MINTAK HAK INI BUKAN CARANYA!!


KALINGGA WARRIOR tidak puas hati dengan Tindakan biadap demonstrator membuat ritual agama Hindu terhadap gambar Dato Seri Najib dan Dato Seri Khaled Nordin. Sikap sebegini adalah amat biadap dan menghina kesucian Agama.. Kalingga Warrior berasa malu dengan sikap BODOH    kurang bijak sekumpulan jadah yang mengelarkan mereka sebagai Mahasewel mahasiswa.  apakah kaitan simbolik keagamaan @ AGAMA HINDU dengan tuntutan PTPTN Dimansuhkan.
dalah tak masuk akal ini kat sana orang india HINDU yang BODOH kurang bijak turut ikut buat benda yang sama. Apakah Persoalan Saya Akan Dapat JAWAPAN Yang Rasional?



APAKAH PR TIDAK BERANI UNTUK MEMANSUHKAN YURAN PENGAJIAN?







1)  Benarkah ini golongan pelajar ada campur tangan orang luar. Turut dikenalpasti ada beberapa orang yang bukan pun pelajar (pemuda PAS dan AMK) yang tidak meminjam pun PTPTN. 

2) Daripada memansuhkan PTPTN, lebih baik mansuhkan terusk pinjaman along. PTPTN bukanlah untuk dimansuhkan kerana ianya memberikan kemudahan untuk belajar yang kurang kemampuan bayar yuran dan membiayai kos sara hidup pelajar. 

3) Kalau mansuh PTPTN, pelajar yang ibubapa kurang kemampuan hendak pinjam duit daripada mana untuk bayar yuran dan kos sara hidup? Pinjam dari along?

4) UNISEL pun tidak mansuh yuran, KUIN pun sama, KUIS pun tidak mansuh yuran. Ini bermaksud mereka juga menjadikan pendidikan sebagai perniagaan. Mansuh dulu yuran UNISEL dan hutang hutang dalam Yayasan Selangor sebelum bercakap soal PTPTN. 

5) Pelajar yang buat demo ini jika masih meminjam dengan PTPTN, wajar dihentikan pinjaman tersebut. Mereka ini jenis yang ingkari perjanjian. 

KALINGGA WARRIOR Mensihatkan Supaya para Mahasiswa mencari jalan yang sesuai untuk menyelesaikan masalah dan juga mendapatkan hak...DEMO JALANAN bukan penyelesaian untuk semua masalah...fikirlah...

Jangan Terikut-ikut dengan orang BODOH kurang Pandai yang mengemosikan suasana serta mencari keuntungan dalam semua aspek....

Akhir Kata Dari KALINGGA WARRIOR ..... MAHASISWA/WI  Penentu Masa Depan Negara.. Jangan JAdikan JAHANAM.. FIKIR SEBELUM BERTINDAK!! SEMOGA BERJAYA!!!

No comments:

Post a Comment

How to keep your employees respectful