Thursday, August 2, 2012

|Kami Bersama Rafizi| Pengikut Laman Facebook Biayai Guaman Rafizi?

Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli dilaporkan ditahan polis kira-kira jam 7 pagi tadi atas dakwaan terbabit mendedahkan butiran perbankan berkaitan dengan projek PerbadananFeedlot Nasional (NFC).

Beliau yang mengulas di laman Twitter miliknya berkata, penahanan itu adalah di bawah Akta Institusi Perbankan dan Kewangan (BAFIA) dan akan didakwa pada jam 9 pagi ini di Mahkamah Shah Alam.


Kalingga Warrior sempat jelajah Sebuah laman Facebook bernama “Kami Bersama Rafizi” dilancarkan oleh para penyokong Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli petang tadi. Setakat ini sudah lebih 4035 orang LIKE laman FB tersebut.


Rafizi yang ditahan di bawah Akta Perbankan dan Institusi Kewangan (BAFIA) 1989 didakwa di Mahkamah Sesyen Shah Alam pagi tadi. Beliau telah dibebaskan dan diikat jamin berjumlah RM15,000. Beliau dijamin oleh Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad. Kes ditetapkan pada 10 September nanti.  Pihak pengendali laman Facebook tersebut memberikan tiga perkara yang harus diketahui umum:

1) Cara pihak polis & Bank Negara MENYERBU rumah Rafizi pagi ini adalah tidak munasabah langsung, sedangkan suami Shahrizat pun tidak dilayan sebegitu.

2) Tuduhan terhadap Rafizi adalah untuk MENDIAMKAN beliau yang dalam proses    mendedahkan penyalahgunaan kuasa PM Najib

3) “Najib, rakyat memerhatikanmu”


No comments:

Post a Comment

How to keep your employees respectful