Thursday, July 19, 2012

V.I.P Disebalik Kontroversi TALAM ?

DAP telah menjemput MCA Ketua Biro Chua Tee Yong untuk membuka rahsia  mengenai skandal Talam , satu minggu dari sekarang.
Ahli Dewan Undangan Selangor  Hannah Yeoh menjemput Chua akan datang pada salah satu daripada dua tarikh (24 dan 25 bulan ini) untuk berbuat demikian.

"Saya fikir dia berhutang penjelasan, [kerana] hari dan hari keluar, beliau tidak dapat menjelaskan bagaimana angka RM1 bilion datang,"

Kedua-dua tarikh itu telah dibahagikan kepada bahasa Cina dan Bahasa Inggeris / Bahasa Malaysia forum.

Kedua-duanya bertajuk "Talam Hutang Kontroversi: RM1 bilion skandal atau RM1 bilion mega-kesilapan", satu bahasa Cina yang akan diadakan di Dewan Perhimpunan Cina Selangor Kuala Lumpur pada 24 Julai pada 7:30.

Penceramah pada hari itu termasuk Ahli Parlimen DAP Teresa Kok (Seputeh) dan Tony Pua (Petaling Jaya Utara).

Bahasa Inggeris / BM satu akan diadakan di Dewan Serbaguna, Jalan SS15 / 4 Subang Jaya pada 25 Julai, 8:30.

Penceramah pada hari itu termasuk Pua, Yeoh dan pengarah strategik PKR Rafizi Ramli.

Jemputan adalah respons kepada cerca Chua baru-baru ini terhadap Pua, yang mendakwa bahawa mereka ini tidak dapat mengira atau membaca kunci kira-kira Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB). 


Chua berkata bahawa kerana ini, Ahli Parlimen DAP tidak layak untuk berdebat mengenai perkara Talam dengan dia.

Pua sebelum ini telah menjelaskan status semasa PNSB monetari, menunjukkan bahawa anak syarikat negeri telah melakukan yang lebih baik pada masa-masa kebelakangan ini.

Ini adalah tindak balas kepada dakwaan Dr Chua bahawa PNSB telah dibebani melalui pembelian tanah Talam dahulunya penuh dari kerajaan negeri Selangor.

Menambah ini, Yeoh berkata bahawa jemputan adalah peluang untuk Chua untuk mengajar Pua "bagaimana untuk melakukan perakaunan yang sepatutnya". -FMT

No comments:

Post a Comment

How to keep your employees respectful