Tuesday, July 24, 2012

|PANAS| SENARAI NAMA CALON PRU-13







Muka-muka baru dijangka menguasai senarai calon dari kedua-dua belah parti politik -  Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR) dengan hampir tiga juta pengundi baru dalam pilihan raya akan datang yang kononya dijadualkan seawal September ini.


The Malaysian Insider difahamkan BN  menarik golongan profesional menggunakan beberapa agensi, termasuk PEMANDU, dalam usahanya untuk mendapatkan kembali majoriti dua pertiga Parlimen dan negeri yang tewas kepada PR dalam pilihan raya umum 2008. Parti-parti komponen PR telah menerima beratus-ratus resume dari orang-orang yang berfikir bahawa mereka boleh melakukan kerja yang lebih baik sebagai penggubal undang-undang.


"Datuk Seri Najib Tun Razak akan melalui senarai beberapa kali. Setiap kerusi mempunyai sekurang-kurangnya senarai empat calon yang berkemungkinan dan dia mahu yang terbaik "satu sumber BN memberitahu The Malaysian Insider.


Najib, yang mempengerusikan mesyuarat gabungan telah memberitahu parti komponen bahawa peruntukan kerusi kini akan berdasarkan kepada calon-calon yang berpotensi memenangi bukannya formula sebelumnya seperti berkongsi kerusi dikalangan MCA, MIC dan Gerakan.


Antara perubahan yang dibuat oleh pengerusi BN adalah beliau sendiri memilih dan mencadangkan calon-calon untuk parti-parti selain daripada Umno, khususnya calon muda yang boleh menarik undi golongan muda. Perdana Menteri telah melancarkan beberapa program, termasuk tweetups dan  1M4U di ibu kota, untuk membawa generasi muda ke sisinya.

SUMBER:http://rantaihitam.blogspot.com/

2 comments:

How to keep your employees respectful