Wednesday, February 22, 2012

KERAJAAN NEGERI KURANG AJAR? TIPU SAMA INDIA?










JANJI TETAP JANJI ...... CAKAP TAK SERUPA BIKIN..

SAYA AMAT KESAL DENGAN TINDAKAN KERAJAAN NEGERI YANG MEROBOHKAN KUIL DI DENKIL,SEPANG SEMALAM.. APAKAH JANJI JANJI YANG DIBERIKAN OLEH "PADAIYAPPA"@ "MGR"  DS-UNWAR SEBELUM PR YANG KE -12 ?

  • DIMANAKAH EXCO KERAJAAN NEGERI SELANGOR DR.XAVIERJAYAKUMAR?
  • APAKAH TINDAKAN YANG DIAMBIL OLEH BELIAU SUPAYA KUIL ITU DISELAMATKAN DARIPADA DIROBOHKAN?
  • APAKAH KERAJAAN NEGERI TELAH LUPA PERALIHAN KUASA PADA PRU 12 BERPUNCA DARIPADA ISU KUIL?




Lagi isu kuil berusia 60 tahun dirobohkan oleh pemaju dibawah pengetahuan Kerajaan Negeri Selangor pimpinan Pakatan Rakyat. Kali ini sebuah kuil di Dengkil Selangor dirobohkan atas arahan pihak atasan Kerajaan Negeri Selangor. Pihak Kerajaan tempatan juga dikatakan gagal memberi kata jelas dan tidak memberi waktu yang lama untuk Ahli Jawatankuasa Kuil tersebut untuk mengurus dokumentasi kuil tersebut.

Juga dikatakan Beberapa penganut dipercayai cedera semasa menghalang pegawai daripada merobohkan kuil tersebut. Tetapi rintihan mereka tidak dilayan oleh pegawai. Juga dikatakan beberapa pegawai tersebut hanya berkata ‘cakap dengan pegawai atasan’ beberapa kali kepada masyarakat setempat yang hadir sewaktu robohan tersebut. Tindakan merobohkan kuil tersebut dikatakan tidak menghormati sentimen kepercayaan penganut hindu.

Dimanakah janji Kerajaan Pakatan Rakyat untuk menjaga semua rumah ibadat di Selangor? Jika pemaju mahu roboh, mana tindakan susulam dari Pihak Kerajaan? Mana dia janji pilihanraya mereka? Anwar pernah berkata “Rumah ibadat pun mereka roboh, apa salah penganut agama lain?” Sewaktu ceramah diklang. Apakah ini cara Pakatan Rakyat menjaga kebajikan penganut agama lain.

Sumber : shizone.com

No comments:

Post a Comment

How to keep your employees respectful